onsdag den 7. september 2011

Skal.....skal ikke....Og hvor er vi på vej hen?.....

Der har her på det sidste sket en masse. Ikke så meget her på bloggen, men i min virkelighed... Mange ting at tænke på og tage stilling til. Og det hele går lige pludeselig meget stærkt....Jeg har i et stykke tid været raskmeldt, det betyder nu at jeg er en arbejdsløs pædagog. Hvad så nu?.....Det vrimler jo ikke ligefrem med job for tiden. Og er det i virkeligheden det her jeg skal?.... Hvad kan jeg?.....Hvad er det egentlig jeg vil?....Mange overvejelser....Men en ting er jeg kommet frem til....Som det er lige nu skal jeg ikke være pædagog i en daginstitusion. Så meget ved jeg.... Så lige nu er jeg jo så på dagpenge og jeg er lige begyndt som tilkaldevikar i et botilbud for psykisk og fysisj handicappede, et sted jeg arbejde da jeg gik på seminariet. Og det er også fint nok som det er nu, men måske skal jeg noget helt andet. Det er jo nu jeg har muligheden for det. Men hvad?....Der har været mange tanker, realistiske og urealistiske, men har ikke helt fundet ud af det endnu. Det skal så også lige siges at min elskede mand har også givet lidt at spekulerer over, han har nemlig valgt at starte som selvstændig. Han er ved at starte/har startet sit eget murerfirma. MURERGRUPPEN hedder det. Det er jo også hårde tider i den branche, men som ansat er man heller ikke sikker mere selv om han er en meget dygtig,loyal og engageret murer og det firma han har været ansat i i 17 år har været et meget stabilt firma har de her på det sidste ikke været så stabile. Så har han været fyret, så har han været ansat et par dage. Sådan frem og tilbage. Det var han ved at være ret træt af så nu tog han springet og er startet med hjælp fra en kammerat. Håber det kommer til at køre.... Nå men tilbage til mig....Jeg har gået og tænkt....Man har jo ret til 6 ugers gratis uddandelse når man er på dagpenge. Jeg tror jeg vil tage et ihverksætterkursus. Det kan måske komme min mand tilgode, men hvis jeg selv skulle starte som selvstændig en dag.....Det har nemlig også været med i nogle af de mange overvejelser jeg har haft. Er ikke kommet frem til hvad og hvornår, men det kunne jo ikke skade. Jeg kunne jo tværtimod lære noget.
Puha, det var en længere smøre, men det tror jeg er der hvor jeg er lige nu. Tror jeg nok.....:) Men det har taget en del på ernergien.
Så jeg tror det kræver et billede, men det bliver af mine tossede hundebasser.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar