fredag den 25. januar 2013

Nybagt æblekage og "besøg" på svangerafsnitet

Min mand efter en bagt æblekage med "snask" i. Så igår havde jeg fundet en opskrift jeg måtte prøve.
Den blev godkendt, den smagte godt. Men manden mente der godt måtte være mere snask i.


200 g margarine
200 g sukker
3 æg
300 g mel
1 tsk bagepulver
4-5 æbler
12 makroner

Margarine røres med sukker og æggene røres i et af gangen og derefter mel og bagepulver.
Æblerne skrælles og rives.
Makronerne knuses groft.
Kagen bages i smurt springform.
Halvdelen af dejen kommes i, derefter æblerne og makroner og resten af dejen bredes over.
Drysses med sukker.
Bages ca 40 min ed 200 grader.


Så lige til noget andet. Igår var jeg lige en tur på svangerafsnitet skulle ikke være noget særligt men jeg kunne jo ikke rigtig lade være med at bekymre mig. Min blodtype er nemlig resus d-negativ så derfor skal man ha´
testet lille spirens blodtype (vildt smart at man kan det) og det viste sig så at være resus positiv så derfor var jeg blevet inviteret ud til svangerafsnitet til en lille indsprøjtning anti d. Puha. nå men det skal jo til. Så nu er vi klar i gen, men jeg kunne jo ikke lade være  med at bekymre mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar